Podwyżki cen w McDonald’s. Hamburger droższy o 1 zł

McDonald’s nie poinformował o podwyżce oficjalnie, po prostu sieć podniosła ceny, co zauważyło wiele mediów, na czele z „Nowości. Dziennikiem Toruńskim”. Medium pisze, że „nie wiadomo, jaka jest jej [podwyżki] przyczyna, ale wiele wskazuje na to, że wpływ na wzrost cen mógł mieć wprowadzony kilka miesięcy temu podatek cukrowy”.
W McDonald’s wzrosły ceny żywności ze „strefy dobrych cen”. Przykładowo hamburger podrożał o złotówkę (z 4 zł na 5 zł), cheesburger (z 4,50 zł na 5,50 zł) i kurczakburger (z 5 zł na 6 zł).
Więcej niż inflacja
Sprawę skomentował nawet znany z bacznej obserwacji poziomu cen produktów Janusz Piechociński, który zauważył, że podwyżki w McDonald’s są wyższe niż inflacja (oficjalnie: 3,5 proc.).
Aktualna lista cen menu w McDonald’s (za „Nowości. Dziennikiem Toruńskim):
-
Hamburger – 5 zł (wcześniej 4 zł)
-
Cheeseburger i Jalapeno Burger – 5,50 zł (wcześniej 4,5 zł)
-
Kurczakburger – 6 zł (wcześniej 5 zł)
-
HappyMeal zestaw – 14,90 zł (wcześniej 13,50 zł)
-
McRoyal, WieśMac – 13,90 zł (wcześniej 13,40 zł)
-
BigMac – 13,90 zł (wcześniej 13,50 zł)
-
McChicken – 13,20 zł (wcześniej 12,40 zł)
-
Frytki małe – 7,60 zł (wcześniej 7,30 zł)
-
Frytki średnie – 8,70 zł (wcześniej 8,20 zł)
-
Frytki duże – 9,40 zł (wcześniej 8,90 zł)
-
McWrap Klasyczny – 14,40 zł (wcześniej 13,60 zł)
-
McNuggets 6 szt. – 11,90 zł (wcześniej 11,40 zł)
-
McNuggets 9 szt. – 14,40 zł (wcześniej 13,60 zł)
-
McNuggets 20 szt. – 22,70 zł (wcześniej 21,60 zł)
-
Sałatka – 8,30 zł (wcześniej 8,20 zł)
-
Sałatka Kurczak Premium – 16,70 zł (wcześniej 15,90 zł)
-
Lody z polewą – 7,60 zł (wcześniej 6,50 zł)
Stanowisko McDonald's ws. cen
Już po medialnych publikacjach na ten temat, McDonald's wydał oficjalne stanowisko w tej sprawie. Jak czytamy:
Wprowadzona 22 marca zmiana cen dotyczy jedynie zamówień z niektórych restauracji dokonywanych przez usługę McDelivery.
„Restauracje McDonald’s w Polsce prowadzi kilkudziesięciu operatorów, tj. spółka McDonald’s Polska Sp. z o.o. i ponad 70 franczyzobiorców. Każdy franczyzobiorca jest niezależnym przedsiębiorcą i samodzielnie podejmuje decyzje o cenie produktów w prowadzonych przez siebie restauracjach, kierując się m.in. poziomem kosztów (te w przypadku McDelivery są inne) oraz otoczeniem rynkowym. Natomiast opłata za dostawę (jej stosowanie, niestosowanie, wysokość) stosowana przez partnera McDelivery (np. UberEATS, Glovo, Pyszne) pozostaje poza kontrolą operatora restauracji” – pada w komunikacie marki.
McDonald's podsumowuje więc: "W praktyce możliwe są zatem różne scenariusze – od sytuacji, w której obowiązują identyczne ceny produktów przy sprzedaży na miejscu i w McDelivery bez opłaty za dostawę dla partnera McDelivery aż po sytuację zróżnicowanych cen i dodatkowej opłaty za dostawę dla partnera McDelivery".